Dietburg Spohr: mezzosoprán, Brigitta Zehetner: mezzosoprán, Andrea Baader: soprán, Rita Huber: soprán, Dzuna Kalnina: alt, Rica Rauch: alt
Sylvie Courvoisier: piano, Mark Feldman: housle, Erik Friedlander: violoncello
Paul Giger: housle, Marie-Louise Dahler: cembalo
Thomas Demenga: violoncello, Derek Lee Ragin: kontratenor, Dennis Russell Davies: klavír, Stuttgarter Kammerorchester, řídí Dennis Russell Davies
Silná hudba těchto dvou nových skladeb - Valse Boston pro klavír a smyčce a Diplipito pro violoncello, kontratenor a orchestr gruzínského skladatele vyplňuje čtyřletou mezeru od vydání posledního alba Magnum Ignotum. Premiérová nahrávka vznikala, tak jako obvykle, za přímé účasti skladatele. Valse Boston pro klavír a smyčce (z roku 1996) vznikl na přímou objednávku stuttgartského orchestru a Kancheli ji věnoval jeho dirigentu Dennisi Russellu Daviesovi, který je zároveň sólistou na klavír. Oba jsou dávnými přáteli a byl to Davies, který jako první “ze západu” objevil sílu Kancheliho skladeb. Pro label New Series již dříve dirigoval Trauerfarbenes Land, Caris Mere, Abii ne viderem a Vom Winde beweint. Významnými sólisty ve skladbě Diplipito (z roku 1997) jsou - posluchačům ECM dobře známý Thomas Demenga a zde nová tvář, americký kontratenorista Derek Lee Ragin, věnující se úspěšně jak staré hudbě, tak i novým kompozicím. Album Valse Boston/Diplipito je prvním ze dvou Kancheliho CD plánovaných k vydání v roce 2004. To druhé Time … and Again, s Gidonem Kremerem, Olegem Maisenbergem, Kremeratou Balticou a the Bridge Ensemble vyjde na podzim. Vše nasvědčuje tomu, že v letošním roce bude Kancheliho hudba “populární”.
Vangelis Christopoulos: hoboj, Nikos Spinoulas: lesní roh, Andreas Tsekouras: akordeon, Dimitris Vraskos: housle, Christos Sfetsas: violoncello, Ada Rouva: harfa, String orchestra řídí Lefteris Chalkiadakis
Leonidas Kavakos: housle, Péter Nagy: klavír
První ECM nahrávka výjimečného houslisty své generace. Leonidas Kavakos, nositel první ceny Paganiniho soutěže z roku 1988, se narodil v Aténách, do hudební rodiny se silnou folklórní hudební tradicí. Vedle bezvadné techniky je ceněn pro neuvěřitelný cit pro atmosféru všeho, co hraje. Na klavír jej doprovází Péter Nagy z Maďarska.
Alexander Lonquich piano
Recitál mimořádně talentovaného německého klavíristy Alexandra Lonquicha s líbivým programem věnovaným francouzské klavírní tvorbě 19. a 20. století. Překrásné, lyricko-romantické Plainte Calme je – po albu Odradek z r. 2001 (ECM 1781) s hudbou izraelského skladatele Gideona Lewensohna – Lonquichovým druhým představením na ECM labelu. Své předešlé sólové nahrávky (pro EMI) věnoval Alexander Lonquich Mozartovi, Schubertovi a Schumannovi. Z koncertních pódií je vedle recitálů známý spoluprací např. s dirigenty Claudiem Abbadem, Tonem Koopmanem, Kurtem Sanderlingem či Emannuelem Krivinem, v komorní hudbě pak s Heinzem Holligerem, Joshua Bellem, Thomasem Demengou, Shlomo Mintzem nebo Miklósem Perényim.
Michelle Makarski: housle, Ronald Copes: viola
Citlivě zkomponované album představující tři sonáty pro sólové housle barokního mistra Guiseppe Tartiniho a dvě skladby současného amerického skladatele Donalda Crocketta (*1951). Americká houslistka polsko-italského původu, Michelle Makarski hraje na moderním nástroji zřídka prováděného pozdního Tartiniho s obrovskou virtuozitou, ale zároveň s vnitřní krásou zachovávající často melancholickou atmosféru. Repertoár je součástí pokračující ECM produkce s barokní houslovou literaturou. Obě efektní soudobé kompozice pocházející od jednoho z nejúspěšnějších amerických skladatelů dneška jsou nahrány ve světové premiéře. Titulní To be Sung in the Water je introvertní duo pro housle a violu hrané na struny s dusítky. ECM diskografie zahrnuje s Michelle Makarski již několik nahrávek: Bridge of Light s díly Keithe Jarretta, Caoine, Elogio per un´ombra; spoluúčinkuje také na albech Tomasze Stanka From the Green Hill a Stephena Hartkeho Tituli / Cathedral in the Thrashing Rain.