SETRIDIT_PODLE: NAZEV_TITULU | JMENO_AUTORA | DATA_ZAHAJENI_PRODEJE
Keith Jarrett: piano, Jan Garbarek: tenor a soprán saxofony, Charlie Haden: kontrabas, smyčcový orchestr diriguje Mladen Gutesha
Betty Olivero: Neharót Neharót; Tigran Mansurian: Tagh of the funeral of the Lord / Oror / Three Arias: Sung Out the Window Facing Mount Ararat; Eitan Steinberg: Rava Deravin
Kim Kashkashian: viola; Münchener Kammerorchester řídí Alexander Liebreich; Boston Modern Orchestra Project řídí Gil Rose; Kuss Quartet
Morton Feldman (1926-1987): Spring of Chosroes (1978) Bernd Alois Zimmermann (1918-1970): Sonate für Violine und Klavier (1950) Arnold Schönberg (1874-1951): Phantasy for Violin with Piano accompaniment, op. 47 (1949) Iannis Xenakis (1922-2001): Dikhthas (1979)
Carolin Widmann: housle, Simon Lepper: klavír
László Hortobágyi: syntezátory, počítače, György Kurtág jr.: syntezátory, Miklós Lengyelfi: kontrabas, efekty
Elektronická hudba syna slavného maďarského soudobého skladatele.
Carmina Quartett, Aequatuor, Aria Quartett 2. Smyčcový kvartet "mit kleinen Wellen an jedem Blattrand (wie eines Windes Lächeln)" (2003)
Euridice singt (2001-2003/04) scéna pro soprán, hoboj, violoncello, klavír a CD
1. Smyčcový kvartet (2001/02)
Clara Schumann: Romanzen / Heinz Holliger: Romancendres Christoph Richter: violoncello, Dénes Várjon: klavír Heinz Holliger: Gesänge der Frühe SWR Vokalensemble, Sinfonieorchester des SWR, řídí Heinz Holliger
Fascinující konceptní album kroužící kolem křehkosti umělecké citlivosti německého hudebního a literárního romantismu. Dvě důležité kompozice švýcarského skladatele Heinze Holligera (*1939), obě inspirované Robertem Schumannem, jsou zkombinovány s komorním dílem Clary Schumannové. Všechny se protínají v roce 1853, kdy 20letý Johannes Brahms poprvé navštívil Schumannovi v Düsseldorfu. Úvodní, Clařiny tři úžasně melodické romance pro violoncello a klavír, jsou následovány Holligerovým imaginativním a vícevrstvým hommage Robertovým "Romancím" pro stejné nástroje. "Gesänge der Frühe", prvně provedené v roce 1988 je psané pro sbor, orchestr a magnetofonový pás. Schumannovo poslední klavírní dílo stejného názvu z roku 1853 je navrstvené do více imaginární podoby s texty posledního tvůrčího období Friedricha Hölderlina – dalšího romantického génia, který klesl pod tíhou své duševní choroby.
Violin Concerto (1950) – Canto di speranza (1952/57) – Ich wandte mich und sah an alles Unrecht, das geschah unter der Sonne (1970)
Thomas Zehetmair: housle, Thomas Demenga: violoncello, Gerd Böckmann a Robert Hunger-Bühler: recitace, Andreas Schmidt: bas, WDR Sinfonieorchester Köln, řídí Heinz Holliger
• soudobá hudba velké emocionální intenzity: Zimmermann, známý skrze svoji maximalistickou operu “Die Soldaten” (1958/64), je jedním z velkých individualistů německé poválečné moderny (1918-1970)
• tři klíčové postavy adresáře soudobé hudby u ECM a jeden z nejlepších orchestrů, jehož spříznění s Zimmermannovou hudbou je bezkonkurenční zaručují interpretaci nejvyšší úrovně
• nepostradatelná nahrávka pro každého, kdo sleduje hudbu dvacátého století: portrét velké hudební postavy své generace