Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Košický vokální soubor Gregoriana přichází se svým v pořadí druhým CD, tentokrát pod vedením českého dirigenta Jana Mikuška (mj. soubor Ritornello). Nova (nový), v podobě sakrálních sborových děl současných autorů, je zde doplněno o Vetera (staré) v podobě gregoriánského chorálu. Ze slovenských autorů jsou zastoupeni Martin Bako, Mirko Krajči, Víťazoslav Kubička, Matúš Šimko a Peter Zagar, další země reprezentují Libor Dřevikovský a Zdeněk Lukáš (Česká republika), Fabio Fresi (Itálie), Rihards Dubra a Renate Stivrina (Lotyšsko), Vytautas Miškinis (Litva), Javier Busto (Španělsko) a Imant Raminsh (Kanada).
Frances-Marie Uitti: violoncello, Paul Griffiths: hlas
Unikátní projekt představující cellistku Frances-Marie Uitti a spisovatele Paula Griffithse poprvé na společném CD a je zároveň jejich interpretačním debutem na labelu ECM. Uitti, v Chicagu narozená cellistka finského původu je jednou z důležitých postav Nové hudby, inovující a vymýšlející mnoho nových hráčských technik pro svůj nástroj. Své skladby pro ní napsalo mnoho velkých skladatelů naší doby, mj. Cage, Scelsi, Carter, Nono, Xenakis či Kurtág (viz. Ligatura – Message to Frances-Marie z Musik für Streichinstrumente, kterou jí věnoval). Jméno Paula Griffithse je posluchačům ECM New Series známé díky jeho libretu pro operu What Next? Elliota Cartera. Tento Welšan je tak dobře znám a velmi respektován coby spisovatel o hudbě. Své kritické úvahy otiskly the Times, the New York Times a the New Yorker; mnoho jeho knih o hudbě bylo také přeloženo do řady jazyků. Na albu there is still time s podtitulem “Scény pro mluvený hlas a cello” čte Griffiths provázený Uittiným violoncellem svůj psaný materiál zpracovávající pouze slova vyřčená Shakespearovou Ofélií.
Kim Kashkashian: viola Marina Piccinini: flétna Sivan Magen: harfa
The Lyre of Orpheus Gidon Kremer: housle, Marta Sudraba: violoncello, Kremerata Baltica
The Canticle of the Sun Nicolas Altstaedt: violoncello, Andrei Pushkarev: perkuse, Rihards Zaļupe: perkuse, Rostislav Krimer: celesta, Riga Chamber Choir Kamēr - řídí Māris Sirmais
Elsbeth Moser: bajan, Boris Pergamentschikow: violoncello, Münchener Kammerorchester řídí Christoph Poppen Seven Words Ten Preludes De profundis
Anja Lechner: violoncello François Couturier: klavír
Maya Homburger: barokní housle, Muriel Cantoreggi: housle, Barry Guy: kontrabas, Münchener Kammerorchester řídí Christoph Poppen
Mistrovské dílo britského skladatele a kontrabasisty Barryho Guye (*1947 v Londyýně) nese podtitul …pro dva sólové houslisty, improvizujícího basistu a smyčcový orchestr. V případě této premiérové nahrávky jde o dvě velmi zajímavé houslistky - „barokní“ Maya Homburger má na svém kontě již řadu nahrávek pro ECM a je mj. dlouholetá spolupracovnice dirigenta Johna Eliota Gardinera, Muriel Cantoreggi je koncertním mistrem Mnichovského komorního orchestru. Rozměrné Folio bylo původně inspirována hrou Nikoleje Jevrejnova Divadlo duše a tak - v duchu této - rozvíjí skrz hudební analogii vzájemné vztahy racionálních, emociálních a podvědomích aspektů lidské duše. Součástí skladebného celku kombinujícího „staré“ a „nové“ jsou Guyovy variace na hudbu slavného španělského skladatele Diega Ortize (1510 – 1570).