Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Virtuózní hudba 16. a 17. století pro cink Richard Šeda - cink (cornett) & Capella ornamentata
U málokterého skladatele nedojde po jeho odchodu k určitému odlivu zájmu o odkaz, jenž nám zanechal. Ebenova varhanní díla patří podle mého názoru mezi ta, která mají velkou šanci zůstat nadále stabilní součástí repertoáru nejen českých, ale i světových varhaníků. Zatím si nalézají svoji cestu zpět na výsluní se střídavými úspěchy. Ovšem právě Nedělní hudba, Laudes nebo Toccatová fuga patří k těm, po nichž často sáhnou někteří ambiciózní interpreti, a to bez ohledu na svoji národnost. Mnozí navíc považují právě tyto tituly za určité milníky v rámci varhanní tvorby druhé poloviny dvacátého století. Mým cílem bylo prostřednictvím této publikace o interpretaci přiblížit a vysvětlit Ebenovu hudbu jako poselství nadčasové a zároveň snadno zařaditelné do tradic evropské varhanní kultury. 76 str., format 170 x 230, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4 Doporučená nahrávka Petr Eben: Varhanní hudba F10233
Jaroslav Tůma: varhany z dílny Johanna Franze Kannhäusera (1733) zrestauroval Marek Vorlíček (2019)
Klavichord je téměř zapomenutým nástrojem zcela neprávem. Plnil svoji úlohu po dlouhá staletí velmi komplexně a mnohé jeho přednosti nemohly být novějšími druhy klávesových nástrojů nijak převzaty, ani odpovídajícím způsobem nahrazeny. A už vůbec ne překonány. Hlavním důvodem, proč v průběhu devatenáctého století klavíry a později i harmonia vytlačily definitivně klavichordy z domácností a salónů, byl obecný požadavek silnějšího zvuku, svoji roli možná částečně hrálo i snazší ovládání novějších typů hudebních nástrojů. V současné době se ale zcela jasně ukazuje, že klavichord nelze nadále považovat jen za historickou formu klávesového nástroje, který nemá co říci dnešku a který proto můžeme nechat jen tak ležet ladem v muzeích a možná se jím zabývat v odborné literatuře. 76 str., format 170 x 230, barevné fotografie, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4 Doporučená nahrávka Jaroslav Tůma: Portrét klavichordu F10241
Favola pastorale (Jaroměřice 1728, libreto: Giovanni Domenico Bonlini Jaromír Nosek, Dora Rubart-Pavlíková, Václav Jeřábek, Aneta Petrasová, Ondřej Holub, Hana Holodňáková, Filip Dámec, Jiří Poláček, Juliana Synková Ensemble Damian & Tomáš Hanzlík
Lamentatio Jeremiae prophetae Leçons de Ténèbres (1995–1996) Filip Dámec: tenor, kontratenor Ondřej Holub: tenor Hana Fleková: barokní violoncello Martin Smutný: klavír
Josef Vejvoda - bicí nástroje, Kryštof Marek - klavír, Ondřej Štajnochr - kontrabas a hosté: Lorenz Raab - trubka, Štěpán Markovič - tenor a soprán saxofony
FRANZ KAFKA: ODMÍTNUTÍ; FRANZ KAFKA: NA GALERII recitace: Alfred Strejček klavírní doprovod: Tomáš Hála
RAINER MARIA RILKE: PROMLUV A ŽASNI, ANDĚLI překlad: Jiří Kostelecký recitace: Alfred Strejček hudební doprovod: Josef Vejvoda Quartet, Orchestr Atlantis dirigent: Vítězslav Podrazil
EVA ŠTOLBOVÁ: VZPOMÍNKA NA TONYHO SCOTTA recitace: Josef Somr a Máša Málková hudební doprovod: Josef Vejvoda Quartet, Orchestr Atlantis dirigent: Vítězslav Podrazil CD je samostatně NEPRODEJNÉ K dostání je pouze jako BONUS limitované edice společně s titulem Josef Vejvoda Trio zde: Josef Vejvoda 75 Tribute