Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | datum zahájení prodeje
Favola pastorale (Jaroměřice 1728, libreto: Giovanni Domenico Bonlini Jaromír Nosek, Dora Rubart-Pavlíková, Václav Jeřábek, Aneta Petrasová, Ondřej Holub, Hana Holodňáková, Filip Dámec, Jiří Poláček, Juliana Synková Ensemble Damian & Tomáš Hanzlík
Lamentatio Jeremiae prophetae Leçons de Ténèbres (1995–1996) Filip Dámec: tenor, kontratenor Ondřej Holub: tenor Hana Fleková: barokní violoncello Martin Smutný: klavír
Josef Vejvoda - bicí nástroje, Kryštof Marek - klavír, Ondřej Štajnochr - kontrabas a hosté: Lorenz Raab - trubka, Štěpán Markovič - tenor a soprán saxofony
FRANZ KAFKA: ODMÍTNUTÍ; FRANZ KAFKA: NA GALERII recitace: Alfred Strejček klavírní doprovod: Tomáš Hála
RAINER MARIA RILKE: PROMLUV A ŽASNI, ANDĚLI překlad: Jiří Kostelecký recitace: Alfred Strejček hudební doprovod: Josef Vejvoda Quartet, Orchestr Atlantis dirigent: Vítězslav Podrazil
EVA ŠTOLBOVÁ: VZPOMÍNKA NA TONYHO SCOTTA recitace: Josef Somr a Máša Málková hudební doprovod: Josef Vejvoda Quartet, Orchestr Atlantis dirigent: Vítězslav Podrazil CD je samostatně NEPRODEJNÉ K dostání je pouze jako BONUS limitované edice společně s titulem Josef Vejvoda Trio zde: Josef Vejvoda 75 Tribute
Czech Ensemble Baroque, Roman Válek: dirigent Pavla Radostová: soprán, Romana Kružíková: soprán, Lucie Netušilová Karafiátová: alt, Matej Benda: kontratenor, Jakub Kubín: tenor, Jiří Miroslav Procházka: bas
Iveta Zaťková: organ z dielne Johanna Michaela Heisserera, 1787; kostel sv. Filipa a Jakuba
Publikace dlouholetého pedagoga HAMU v Praze profesora Jaroslava Tůmy o varhanní interpretaci si všímá všech běžných atributů profesionální varhanní hry. Jedná se např. o rytmus, agogiku, artikulaci, barvu i vyznění nástrojů v konkrétním prostoru. Přehlednou formou představuje zájemcům o hlubší proniknutí do dané problematiky závěry dvouletého výzkumu, kterého se zúčastnili i studenti a absolventi oboru varhanní hry různých vysokých škol, především HAMU v Praze. Široce zaměřený výzkum interpretace spočíval nejprve v pořízení velkého množství nahrávek od hudby renezanční až po soudobou. Kromě skladeb natočených na varhanách v České republice a v Německu zahrnoval výzkum z důvodů srovnávacích i skladby interpretované na klavichordu, cembalech, kladívkovém klavíru, harmoniu a varhanním positivu. Doplňkovou prezentací výsledků výzkumu je 2CD A New Generation and Four Centuries of the Organ in Central Europe (2015, Arta F10214), na kterém se zájemce může seznámit s řadou výsostně uměleckých snímků nahraných v rámci výzkumu studenty HAMU a hosty. 156 str., format 170 x 230, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4
When composers die, there is usually a certain decline of interest in their musical legacy. In my opinion, Eben’s organ music has a chance to be among the works that will retain a stable position in the repertoire of organists not only in this country, but also abroad. So far, they have been finding their way back into the limelight with intermittent success. Sunday Music, Laudes, and Toccata Fugue are among the pieces frequently chosen by certain ambitious performers regardless of their nationality. Many also regard these works as milestones of organ music of the latter half of the twentieth century. Through this publication about interpretation, my goal was to introduce and explain Eben’s music as having a timeless message and also as belonging comfortably to the traditions of European organ culture.