Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | datum zahájení prodeje
kompletní provedení
András Schiff: klavír
Till Fellner: klavír
ECM debut mladého, talentovaného klavíristy z Vídně, “chráněnce” Alfreda Brendela. Jeho skutečně pozoruhodná nahrávka prvního dílu Temperovaného klavíru rozšiřuje řadu výjimečných bachovských snímků labelu ECM: Goldbergovy variace Andráse Schiffa, Umění fugy s Keller kvartetem, komplet cellových suit Thomase Demengy, imaginativní spolupráce Hilliard Ensemble s Christophem Poppenem na albech Morimur a Ricercar, sonáty pro violu da gamba s Kim Kashkashian a Keith Jarrettem. V právě probíhající koncertní sezóně uvádí Till Fellner Bachovu druhou “dobře temperovanou” knihu a kombinuje ji, často kontrastně s díly Kurtága, Ligetiho, Messiaena, Francka, Brahmse a Liszta.
Keith Jarrett: cembalo
Keith Jarrett: klavír
Kim Kashkashian: viola Irini Karagianni: mezzosoprán; Tassis Christoyannopoulos: baryton
Vangelis Christopoulos: hoboj; Stella Gadedi: flétna; Marie-Cécile Boulard: klarinet; Sonia Pisk: fagot; Vangelis Skouras: lesní roh; Sokratis Anthis: trubka; Maria Bildea: harfa; Katerina Ktona: cembalo
ERT choir, Antonis Kontogeorgiou: sbormistr Camerata Orchestra, řídí Alexandros Myrat
Dénes Várjon: klavír
Alexei Lubimov: piano
John Holloway: barokní housle, Aloysia Assenbaum: varhany, Lars Ulrik Mortensen: cembalo
CD nahrávka Der Türken Anmarsch zúročuje 14 let práce anglického houslisty Johna Hollowaye na Biberově hudbě a vychází v době 300. výročí úmrtí tohoto velkého barokního skladatele, rodáka z Kroměříže. Biber doslova omračuje novou generaci interpretů hloubkou své hudby, svými experimenty s neobvyklými laděními (tzv. scordaturami) a svoji virtuozitou. John Holloway, zakladatel London Classical Players či sólista Academy of Ancient Music, Taverner Consort a Freiberger Barockorchester, je jedním z pionýrů na poli historicky poučené interpretace. Dánský cembalista Lars Ulrik Mortensen je vedle sólových a pedagogických aktivit (nedávno jsme jej měli možnost vidět v Praze v roli dirigenta Evropského barokního orchestru) uměleckým vedoucím souboru Concerto Copenhagen. Album je věnováno památce varhanice Aloysie Assenbaum, Hollowayově manželce, která zemřela pár měsíců po natáčení.