Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | datum zahájení prodeje
Alfred Strejček - umělecký přednes Pražští pěvci, sbormistr Stanislav Mistr Pavel Šmolík - varhany
Magda Uhlířová – viola da gamba basová a diskantová, zpěv Hana Fleková – viola da gamba, Karel Jiroš – kytara, Jakub Tatoušek – bubínek
Jaroslav Tůma: varhany z dílny Johanna Franze Kannhäusera (1733) zrestauroval Marek Vorlíček (2019)
U málokterého skladatele nedojde po jeho odchodu k určitému odlivu zájmu o odkaz, jenž nám zanechal. Ebenova varhanní díla patří podle mého názoru mezi ta, která mají velkou šanci zůstat nadále stabilní součástí repertoáru nejen českých, ale i světových varhaníků. Zatím si nalézají svoji cestu zpět na výsluní se střídavými úspěchy. Ovšem právě Nedělní hudba, Laudes nebo Toccatová fuga patří k těm, po nichž často sáhnou někteří ambiciózní interpreti, a to bez ohledu na svoji národnost. Mnozí navíc považují právě tyto tituly za určité milníky v rámci varhanní tvorby druhé poloviny dvacátého století. Mým cílem bylo prostřednictvím této publikace o interpretaci přiblížit a vysvětlit Ebenovu hudbu jako poselství nadčasové a zároveň snadno zařaditelné do tradic evropské varhanní kultury. 76 str., format 170 x 230, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4 Doporučená nahrávka Petr Eben: Varhanní hudba F10233
When composers die, there is usually a certain decline of interest in their musical legacy. In my opinion, Eben’s organ music has a chance to be among the works that will retain a stable position in the repertoire of organists not only in this country, but also abroad. So far, they have been finding their way back into the limelight with intermittent success. Sunday Music, Laudes, and Toccata Fugue are among the pieces frequently chosen by certain ambitious performers regardless of their nationality. Many also regard these works as milestones of organ music of the latter half of the twentieth century. Through this publication about interpretation, my goal was to introduce and explain Eben’s music as having a timeless message and also as belonging comfortably to the traditions of European organ culture.
Marek Štryncl & Musica Florea Live recording
Iveta Zaťková: organ z dielne Jána Pažického z Rajca, 1768; kostel sv. Mikuláše
Kühnův smíšený sbor