Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Misha Alperin: klavír, Arkady Shilkloper: lesní roh, křídlovka, Anja Lechner: violoncello
Christoph Poppen: barokní housle, Monika Mauch: soprán, David James: kontra tenor, John Potter: tenor, Gordon Jones: baryton
Gideon Kremer: housle Ve svém vlastním komentáři k této nahrávce Gidon Kremer o Bachových sólových sonátách a partitách říká: „Jsou to Himaláje houslové literatury“. V jeho případě jde skutečně o exemplární interpretaci té nejvyšší umělecké úrovně. A navíc jde o výjimečnou nahrávku tím, že se v jednotlivých větách vůbec nestříhalo. Všechny skladby (tracky) jsou na CD rovnou v té verzi, kterou Kremer v kuse zahrál. Gidon Kremer (*1947, Riga) je po právu považován za jednoho z nejvíce charismatických a dobrodružných (stále hledá nové možnosti interpretace) virtuózů dneška. Je pravidelným spolupracovníkem soudobých skladatelů (Schnittke, Kancheli, Nono, Adams, Pärt). Pozornost na sebe často váží také výsledky jeho práce se souborem Kremerata Baltica (viz. zatím poslední úspěšné album s hudbou Franze Schuberta). Kremerův nový Bachovský snímek (druhá nahrávka po verzi z roku 1980 pro Philips) je výsledkem jeho dlouhodobého studia těchto skladeb, včetně historicky poučené interpretace. Kremer je jedním z těch hudebníků, kteří potvrzují, že není až tak důležité na co, ale jak se co hraje…
András Schiff: klavír
„Hluboké člověčenství, duchovnost, optimismus a intelektuální síla, které k nám promlouvají v této zmatené době.“ András Schiff tak popisuje Goldbergovské variace jako jednu z malá cest, po kterých lze jít opakovaně. Jeho vlastní účast na takové cestě je zúročena jednou z opravdu velkých bachovských nahrávek. Byla pořízena 30. října 2001 živě během koncertu v Basileji. Za nahrávku klavírních skladeb Leoše Janáčka (ECM1736) získal tento budapešťský rodák Cenu Harmonie v roce 2002.
Christoph Poppen, Münchener Kammerorchester, The Hilliard Ensemble: Monika Mauch – soprán, David James – kontratenor, Rogers Covey-Crump – tenor, Gordon Jones – baryton
J. S. Bach: Fuga (Ricercata) a 6 voci v orchestraci Antona Weberna Anton Webern: Smyčcový kvartet 1905 v orchestraci Christopha Poppena J. S. Bach: Kantáta č.4 „Christ lag in Todesbanden“ Anton Webern: Pět kusů op. 5 v autorově verzi pro smyčcový orchestr
Bachova kantáta „Christ lag in Todesbanden“ - objevila se již na albu Morimur (ECM1765) coby „průvodkyně“ Ciaccony pro sólové housle - stojí tentokráte v centru nové nahrávky, která se zaměřuje na hudební souvislosti mezi Johannem Sebastianem Bachem a Antonem Webernem. Spiritus rector tohoto projektu je opět houslista Christoph Poppen, tentokrát však dirigent Mnichovského komorního orchestru, který zde také představuje svoji pozoruhodnou orchestraci Webernova Smyčcového kvartetu 1905.
Till Fellner: klavír
ECM debut mladého, talentovaného klavíristy z Vídně, “chráněnce” Alfreda Brendela. Jeho skutečně pozoruhodná nahrávka prvního dílu Temperovaného klavíru rozšiřuje řadu výjimečných bachovských snímků labelu ECM: Goldbergovy variace Andráse Schiffa, Umění fugy s Keller kvartetem, komplet cellových suit Thomase Demengy, imaginativní spolupráce Hilliard Ensemble s Christophem Poppenem na albech Morimur a Ricercar, sonáty pro violu da gamba s Kim Kashkashian a Keith Jarrettem. V právě probíhající koncertní sezóně uvádí Till Fellner Bachovu druhou “dobře temperovanou” knihu a kombinuje ji, často kontrastně s díly Kurtága, Ligetiho, Messiaena, Francka, Brahmse a Liszta.