Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Till Fellner: klavír
ECM debut mladého, talentovaného klavíristy z Vídně, “chráněnce” Alfreda Brendela. Jeho skutečně pozoruhodná nahrávka prvního dílu Temperovaného klavíru rozšiřuje řadu výjimečných bachovských snímků labelu ECM: Goldbergovy variace Andráse Schiffa, Umění fugy s Keller kvartetem, komplet cellových suit Thomase Demengy, imaginativní spolupráce Hilliard Ensemble s Christophem Poppenem na albech Morimur a Ricercar, sonáty pro violu da gamba s Kim Kashkashian a Keith Jarrettem. V právě probíhající koncertní sezóně uvádí Till Fellner Bachovu druhou “dobře temperovanou” knihu a kombinuje ji, často kontrastně s díly Kurtága, Ligetiho, Messiaena, Francka, Brahmse a Liszta.
John Holloway: housle, Aloysia Assenbaum: varhany, Lars Ulrik Mortensen: cembalo
John Holloway: barokní housle, Aloysia Assenbaum: varhany, Lars Ulrik Mortensen: cembalo
CD nahrávka Der Türken Anmarsch zúročuje 14 let práce anglického houslisty Johna Hollowaye na Biberově hudbě a vychází v době 300. výročí úmrtí tohoto velkého barokního skladatele, rodáka z Kroměříže. Biber doslova omračuje novou generaci interpretů hloubkou své hudby, svými experimenty s neobvyklými laděními (tzv. scordaturami) a svoji virtuozitou. John Holloway, zakladatel London Classical Players či sólista Academy of Ancient Music, Taverner Consort a Freiberger Barockorchester, je jedním z pionýrů na poli historicky poučené interpretace. Dánský cembalista Lars Ulrik Mortensen je vedle sólových a pedagogických aktivit (nedávno jsme jej měli možnost vidět v Praze v roli dirigenta Evropského barokního orchestru) uměleckým vedoucím souboru Concerto Copenhagen. Album je věnováno památce varhanice Aloysie Assenbaum, Hollowayově manželce, která zemřela pár měsíců po natáčení.
Thomas Demenga: violoncello, Thomas Larcher: piano, Teodoro Anzelotti: akordeon
John Potter: zpěv, Stephen Stubbs: barokní kytara, John Surman: soprán saxofon, basklarinet, Maya Homburger: barokní housle, Barry Guy: kontrabas
Druhá nahrávka bývalého člena the Hilliard Ensemble, Johna Pottera s Dowlandovým projektem. Jedinečný výčet spoluhráčů jej tentokrát provází hudbou 16. a 17. století - skladbami Purcellovými, Monteverdiho, Benedetta Ferrariho, Roberta Johnsona, Johna Wilbye, Cipriana da Rore ad., velmi vkusně doplněných improvizacemi.
Paul Giger: housle, Marie-Louise Dahler: cembalo
Keith Jarrett: cembalo
John Holloway: housle, Aloysia Assenbaum: varhany, Lars Ulrik Mortensen: cembalo, varhany