Vítejte na eshopu ARTA Music cz en

MarZ – Na rozcestí

MarZ Na rozcesti

DAMP172003   [8594179221738]   vyšlo 06/2017   

play all Na rozcestí­ - MarZ
1.
Zlatovláska 6:31
2.
Tak trochu těhotná 3:37
3.
Vánoční 3:31
4.
Jen naslouchat 5:40
5.
Ještě nejsem pryč 4:52
6.
Řezník 4:21
7.
Pevný jako skála 3:23
8.
Real Feel 4:00
9.
Ještě mě bolíš 4:35
10.
Helena 3:52
11.
Ves Mír 7:07
 
Markéta Zdeňková — zpěv, kytary, klavír
Štěpán Janoušek — trombón, zpěv, cajon, elektronika

Hosté:
Tibor Žida — kytara (6, 10)
Šimon Marek — violoncello (9)
Jaroslav Kovařík — basová kytara (10)
Camilo Caller — cajon (10)

Hudba, texty: Markéta Zdeňková
Aranžmá: Markéta Zdeňková a Štěpán Janoušek

Helena (videoklip)  Zlatovláska (koncertní provedení)


Co znamená název MarZ? Dle vysvětlení na webu kapely www.marzband.cz je to „boj římského boha Marta, který svádíme každý sám se sebou, syrovost i naděje březnového rána, pohled do kosmu.“ Prozaičtěji řečeno, MarZ je tvorba Markéty Zdeňkové, mladé zpěvačky a kytaristky, jejíž písně na pomezí žánrů nabízí širokou škálu témat od sousedských starostí s řezníkem přes temné babiččino dědictví až po meditativní plavbu Ves Mírem. Titulní písní alba je epická skladba Zlatovláska nořící se do hlubin mytologie a archetypů obsažených pod povrchem příběhu.
Výrazným spoluhráčským protipólem je Markétě Štěpán Janoušek, který rychlostí blesku přepíná mezi jednotlivými svými funkcemi – trombónistou, zpěvákem, cajonistou a vládcem (decentních) počítačových efektů. Spolu vytvářejí velmi kompaktní a zvukově neobvyklé duo. Na nahrávku si do několika písní přizvali také další hudební hosty. 

„Jsou dny, kdy u stolu bez hlavy sedíš, ani jednu notu ze sebe nevysoukáš, všechny tóny jsou nějak bledý, ve svý duši marně křísíš brouka.”

Unikátní duo. Variabilní a elegantní, ponecháno v slzách, ideální pro jakýkoliv druh práce, protože vám dává hloubku toho ‘důvodu’ žít prostě a myslet na to, že jsme měli své předky a budeme mít své potomky. Stylově je to hlavní proud nové české progrese s 360° vlivů, protože ani latina, ani cikánská hudba nikdy nevymře. Na jazz ani nepomýšlejte, je tam obsažen jen tak na dochucení u stolu. Celý fór je v té kombinaci.

Vzít trombón do rukou a hrát tak, aby zněl jako kytara nebo fretless bass je dost drzé, dost happy a dost účinné. Nemalou roli hrají ústa a prsty, legáta i staccatta. Česká hudba se Scarlattiho půdorysem a Mussorgského odkazem: “Moje hudba musí být uměleckým přetvořením lidské řeči v jejích nejjemnějších odstínech.” Dále — ..., “Nechci obdělávat zúrodněné pole, prahnu po nedotčené půdě. Nechci se pouze seznámit s lidem, žízním po sbratření. A — ... “ještě nikdy se tak do krajnosti vystupňovaná senzibilita nevyjadřovala tak jednoduchými prostředky.” — Claude Debussy

www.marzband.cz

© Studio Svengali, prosinec 2024
coded by rhaken.net